Frederique van der Wal
1967

 
is  internationaal topmodel en sierde de covers van bladen als Vogue, Cosmopolitan en Harper’s Bazaar. Daarnaast werd Frederique ondermeer het gezicht van Victoria’s Secret en was ze betrokken bij grote campagnes van Revlon, Guess en MCI.
Naast model is Frederique ook actrice en speelde ondermeer in Woody Allens komedie Celebrity, Two Girls and a Guy, Wild, Wild West en The Million Dollar Hotel. Voor het Amerikaanse Discovery Network produceerde en presenteerde zij diverse televisieprogramma's, onder andere The Invisible Journey With Frederique op Travel Channel (over hoe bloemen hun weg vinden van de kweker naar de klant) en Covershot opTLC en was te zien als de Mol in de Amerikaanse versie van Wie is de Mol?.
In 2005 nam Van der Wal tijdens een ceremonie in de Keukenhof een nieuwe, roze lelievariëteit in ontvangst die naar haar was vernoemd, de 'Frederique's Choice'. Dit bracht haar tot de ontwikkeling van  het eerste bloemenmerk ter wereld, Frederique's Choice, dat in april 2008 werd gelanceerd in de Bijenkorf. www.frederiqueschoice.com